VEGA-LIFE

Terugsturen van een bestelling

Heb je je bestelling ontvangen, maar past het niet, of anders is het toch niet wat je ervan verwacht had? Ruilen is bij VEGA-LIFE geen enkel probleem.

Wanneer je producten in onze webshop bestelt, dan geldt een zichttermijn van 30 dagen. Dit betekent dat je vanaf het moment van ontvangst van de bestelling 30 dagen de tijd hebt om te beslissen of je de artikelen wilt houden.

Wanneer wij je bestelling versturen krijg je een e-mail met daarin onder andere een verzendcode, zodat je de bestelling kan volgen. Als bijlage bij deze e-mail zit een retourformulier.

Wil je (een deel van) je bestelling niet houden, of ruilen, pak het dan goed in. Bijvoorbeeld in krantenpapier of in een plastic tas. Vergeet ook het retourformulier niet bij te voegen, zodat wij weten wat we met de teruggestuurde artikelen moeten doen. Voorzie tenslotte het pakket van een duidelijke adressering. Je kunt het pakket terugsturen naar:

VEGA-LIFE
Nieuwe Hoogstraat 3a
1011 HC  Amsterdam


Het pakket kan je aanbieden bij het Postkantoor of bij een PostNL agentschap bij jou in de buurt. Voor de verzending van een pakket betaal je de kosten van een pakketzegel. Pakketjes die door de brievenbus passen (zoals veel boeken, sommige riemen en T-Shirts) kan je het best in een envelop of buspakje versturen. Dat is een stuk voordeliger. Wil je meerdere producten tegelijk terugsturen, doe ze dan samen in een doos. Het gewicht van een pakket mag maximaal 30 kilo zijn.

Geld terug bij retourneren van producten

Als u uw bestelling terugstuurt dan kunt u op het retourformulier aangeven dat u het door u betaalde bedrag retour wilt ontvangen. Wij zullen het door u betaalde bedrag inclusief de verzendkosten die u bij uw bestelling betaald heeft, maar exclusief de kosten die u betaald heeft voor het terugsturen, aan u retourneren binnen 14 dagen nadat u aangegeven heeft dat u de bestelling terugstuurt, mits we de door u verzonden producten hebben ontvangen.

Voor terugbetaling van de door u betaalde bedragen wordt gebruik gemaakt van hetzelfde betaalmiddel als dat u gebruikt heeft om bij ons te bestellen. Ook aan deze terugbetaling zitten geen kosten voor u.
 

Retourneren kan ook in de winkel

Wil je je bestelling ruilen, maar je weet niet welke maat het beste is? Dan kan je ook naar de winkel toe komen. In de winkel hebben we vaak meerdere maten in voorraad. Dus dan kan je gelijk passen of eventueel naar een alternatief zoeken.

Zoek je een specifieke maat? Bel dan voordat je komt even naar 020-6204097 (alleen tijdens openingstijden van de winkel), dan kunnen we kijken of het gewenste artikel in voorraad is. Eventueel kunnen we het dan zelfs even voor je apart leggen. Zo weet je zeker dat je niet voor niets komt!

Uitzonderingen

Er is een aantal artikelen dat om hygiënische redenen niet geretourneerd of geruild kan worden. Het gaat hierbij om verzorgingsproducten zoals shampoo, conditioner, douchegel en huid crèmes, etc. waarvan de verpakking niet verzegeld is. Honden- en kattenvoer en voedingsproducten mogen alleen geretourneerd worden als de verpakking onbeschadigd en ongeopend is.

Kleding en schoenen passen

Kleding en schoenen mag je natuurlijk gewoon passen. Maar let er wel op dat je ze niet beschadigd. Je mag ook geen labels verwijderen. Schoenen die je past kan je het beste alleen in huis passen. Je mag ze best even een tijdje aanhouden, om echt zeker van je zaak te zijn, maar hou ze s.v.p. wel netjes. Jij wilt immers ook niet dat je nieuwe schoenen er al gedragen uitzien als je ze koopt!